Wednesday, October 28, 2009

Owh Bulan..

Banyak perkara sedih tapi lucu yang terjadi pada saya sepanjang minggu peperiksaan ni. Itulah akibatnya bila kita terlalu suka study last minute. Sampai semua yang kita buat akan jadi serba tak kene. Alahai.. itulah nasib seorang aku yang bernama ifa.
Kadang-kadang ape yang berlaku pada diri kita mungkin ade hikmah di sebaliknya dan tak semua kekecewaan tu akan berpanjangan. Bila kita lihat orang lain bahagia kita juga akan turut rasa happy sebab kita tau dan kita pernah rasa ape erti kebahagiaan yang mereka alami tu. Walaupun hidup saya sunyi tapi masih ada yang dapat menceriakan hari2 saya n kalo dapat saya nak terus begini senyum selalu walaupun senyum ni bukan seperti senyum yang dahulu. Tapi saya tetap saya dan saya tak kan berubah melainkan itu terbaik buat saya. Hebatkan hidup ni. Macam2 yang boleh kita lihat, rasa n alami dan segalanya saya akan cuba untuk terima walaupun sakit n pedih.
Bila saya tengok dia, dia dan dia dalam hati saya berkata mereka tu bukan untuk saya. Saya bukan layak untuk mereka yang begitu hebat. Saya tahu kedudukan saya di mana dan mereka perlu memiliki yang lebih baik dari saya. Memang dulu saya takut dengan kehidupan mendatang saya, tapi saya perlu kuat untuk terima kenyataan hidup saya. Biarlah mereka kata apa pun sebab mereka tak tau ape yang ada pada saya semuanya kekurangan. Ape2 pun, saya harap sangat hubungan sahabat ini takkan berakhir disebabkan diri saya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Popular Posts Widget