Tuesday, October 6, 2009

Hidup...

Hidup adalah pejalanan yang kita tak tau bile akan hentinya. Walaupun kita dah tentukan kemana arah yang kita ingin tuju,tapi tak semestinya kita akan capai keinginan dan kemahuaan kita tu. Bersyukur dengan ape yang kita miliki tak semestinya kita akan sentiasa senang dengan kelebihan orang lain. Bila kita rasa diri kita sunyi tak semestinya juga kita perlukan teman. Kadang-kadang hidup ni keliru dengan kehendak yang kita inginkan. Macam-macam kemungkinan yang akan berlaku walaupun pada awalnya kita cegah dia daripada menyerang diri kita. Keadaan dan perasaan memakse diri kita lakukan perkara2 luar kawalan. Aku pun tak tahu siapa aku dan di mana letaknya aku. dan aku pun tak tahu siapa dia dan ape yang dia rasa. Kadang2 aku nantikan pengakhiran hidup ini supaya aku behenti daripada pejalanan yang tak pasti ini. Tapi cukupkah aku untuk mengadap Ilahi? Ya Tuhan ku. Tetapkan lah jiwa ini. Sesungguhnya pekara silam yang aku lalui memang cukup perit untuk aku padamkan dalam ingatan aku ini. Aku tak mahu membenci mahupun dibenci. Tapi cukupkah sekadar untuk memaafkan supaya tepadam luka di hatiku ini?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Popular Posts Widget